Petua Melicinkan Kulit Muka

on 10 Februari, 2010

Petua ni aku dapat dari mamaku dan aku dipaksa untuk mengamalkannya dari kecil-kecil lagi. Hasilnya, amat aku banggakan. Tak sia-sia aku dipaksa demi kebaikan aku sendiri.

Tapi sekarang ni dah susah nak amalkan sebab kekangan masa. Susah juga untuk orang zaman sekarang amalkannya kerana melibatkan seekor ibu ayam. Jangan ketawa kerana aku tidak membuat lawak tapi sekiranya gelihati juga, apa boleh aku buat, ketawa la puas-puas

Sesuai diamalkan untuk anak-anak antara seawal usia 7 tahun ke 13 tahun. Ini merupakan petua tradisional turun-temurun. Untuk para remaja, anda sudah terlambat untuk mengamalkan petua ini.

Apabila ibu ayam baru sahaja bertelur, segera ambil telurnya yang masih melekit-lekit dan gelek-gelekkan di seluruh wajah sehingga telur itu kering. Basuh telur tersebut dan pecahkan sedikit untuk membuang putih telur. Kemudian, telanlah kuning telur tersebut. Amalkanlah selalu, InsyaAllah wajah anda akan sentiasa licin dan tidak ditumbuhi jerawat. Kesannya dapat dilihat apabila anda remaja kelak.
Ranking: 5

{ 10 comments... read them below or add one }

Sharinginfoz berkata...

oo macam gitu alamak kena tunggu le ayam tu bertelur......

Sebulan Tak Perlu Bayar Wimax???

Jom Buku Murah….


11 Februari 2010 8:38 PG
Iza berkata...

Haha....kena tunggu ayam bertelur.....tp masih ada ke orang bela ayam skrg ni? Lain la kalau tinggal di kampung.


11 Februari 2010 10:13 PG
Rash berkata...

mencabar nye petua..
rash dh terlalu tua utk mencuba nmpknye..


11 Februari 2010 3:00 PTG
LadyCaja berkata...

mn la nk crik telur aym cmtu..


13 Februari 2010 3:48 PTG
Iza berkata...

A'a kn....
zaman skrg dah tak ada org bela ayam..
hehe..


13 Februari 2010 4:55 PTG
Segalanya bermula di sini... berkata...

wau petua uik..bestla..nanti lehla kongsi2 ngan cantik..hehe


19 Februari 2010 12:34 PTG
puteri.dyne94 berkata...

wau...unique nyee petua...
huhu...btw..thx 4 ur sharing.


14 Januari 2012 8:08 PTG
Izzah Iszan berkata...

Betul ke petua ni? Kalaw betul sy nk copy boley dak?kalaw tak leh tape.


6 Jun 2012 12:28 PG
Iza Teratak Usang berkata...

@Izzah Iszan
Betul, cuba la.
Boleh tapi jangan lupa letakkan kredit untuk blog ni..
terima ksih.


6 Jun 2012 12:46 PTG

Catat Ulasan

 
© De Iza's House All Rights Reserved